HelpDesk

Varför en HelpDesk?

En helpdesk är en resurs, avsedd att ge kunden eller slutanvändaren med information och stöd i samband med ett företags eller institutionens produkter och tjänster. Syftet med en helpdesk är oftast att felsöka problem eller ge vägledning om produkter som t.ex. datorer, elektronisk utrustning, mat, kläder, eller programvara.

Företag brukar ge helpdesk support till sina kunder via olika kanaler såsom avgiftsfria nummer, webbplatser, snabbmeddelanden eller e-post. Det finns också interna hjälpcentraler som syftar till att ge stöd till de anställda.

HelpDesk som vi erbjuder är så kallade plugins och är till för WordPress och Joomla sidor. Det finns även HelpDesk som inte är plugins och som man installerar direkt på en server eller webbhotell. Webbhotellet måste ha stöd för PHP och MySQL databas funktion.

Vi har lagt upp ett antal på vår server som vi länkar till så att man kan se hur det fungerar och ser ut.

Tills sist ta en tur på sidan och se om där finns något av intresse. Finns det, gör en beställning så hör vi av oss så fort som möjligt.